ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه ۹ الی ۲۱

ارائه خدمات همه روزه بدون تعطیلی ۹ الی ۲۱

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس

آنچه در این مقاله می خوانید...

تاثیر زبان بدن بر روی اعتماد به نفس

تصور شما از یک فرد با اعتماد به نفس چیست؟ اعتماد به نفس یک مسئله پیچیده ای است که ریشه در باور ها و احساسات هر فرد دارد، به طور کلی افراد با اعتماد به نفس دارای یک سری ویژگی های متمایز هستند که مهم ترین آن زبان بدن است. اگر می خواهید با زبان بدن افراد با اعتماد به نفس آشنا شوید تا انتها این مطلب همراه ما باشید.

زبان بدن افراد با اعتماد به نفس چگونه است؟

تمامی افراد زمانی که در موقعیت های مختلف قرار می گیرند با زبان بدن خود نشان می دهند که چه احساسی دارند، داشتن اعتماد به نفس می تواند سبب محبوبیت بیشتر شما شود؛ یکی از روش های بالا بردن اعتماد به نفس تمرین زبان بدن است.

  • تماس چشمی بر قرار کنید.

داشتن یک ارتباط چشمی قوی جزو مهم ترین کار های افراد با اعتماد به نفس است، همیشه در مکالمه هایتان تلاش کنید تا به صورت مستقیم به چشم مخاطبتان نگاه کنید و این حس را درون او به وجود بیاورید که کاملا مسلط هستید و از هیچ سخنی هراسی ندارید.

اگر در ابتدا نگاه کردن به صورت مستقیم برایتان سخت است می توانید با نگاه کردن به دیگر اجزا صورت شروع کنید تنها باید توجه داشته باشید که هیچ وقت سر خود را پایین نیندازید.

تماس چشمی در زبان بدن

  • چانه و سر خود را بالا نگه دارید.

طبق تحقیقاتی که بر روی زبان بدن شده است بالا نگه داشتن سر و چانه از ویژگی های افراد با اعتماد به نفس است. این افراد هیچ وقت به زمین، پاهایشان و یا میز نگاه نمی کنند و همیشه تمام حواسشان به رو به رو است و گونه ای سر خود را بالا نگه میدارنند که انگار تاجی بر روی سر دارنند و نباید سر خود را پایین بیاورند.

همچنین بخوانید: زبان بدن و هنر ارتباط

  • صاف بایستید.

طرز ایستادن نیز بسیار مهم است و با نحوه ایستادنتان بر روی مخاطبتان تاثیر میگذارید، همیشه تلاش کنید صاف و راست بایستید این گونه با اعتماد به نفس، قوی و با وقار به نظر می رسید. این در حالی است که اگر شما خمیده و به حالت قوز باشید حالت شما طوری است که انگار فردی ضعیف هستید و به خودتان اعتمادی ندارید.

  • به حرکات دستتان توجه کنید.

دستان نیز نقش بسیاری در نشان دادن اعتماد به نفس در زبان بدن دارند، هرگز دستان خود را در جیبتان نگذارید و آن ها را پنهان نکنید، در صحبت هایتان دست خود را تکان دهید و تلاش کنید که این حرکت به گونه ای باشد که کف دستتان را به مخاطبتان نشان دهید.

زبان بدن در ارتباطات

  • لبخند داشته باشید.

اگر انجام تمام کار ها برای شما سخت است تنها با لبخند زدن نیز می توانید اعتماد به نفس بیشتری در خود ایجاد کنید، لبخند باعث می شود تا احساس بهتری در خود به وجود آورید و این حس باعث می شود دیگران صمیمت بیشتری را با شما احساس کنند.

  • تاثیر محکم دست داد در زبان بدن.

تا کنون به نحوه دست دادنتان دقت کرده اید؟ دست دادن شل و ضعیف نشان دهنده بی انرژی بودن و عدم اعتماد به نفس است، بنابراین تلاش کنید که در هنگام ملاقات با دیگران محکم دست دهید و این حس اعتماد به نفس و محکم بودنتان را در فرد مقابلتان ایجاد کنید.

محکم دست دادن در زبان بدن

امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد و توانسته باشیم شما را به خوبی با ارتباط زبان بدن و اعتماد به نفس آشنا نماییم.

5/5 - (1 امتیاز)