ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه ۹ الی ۲۱

ارائه خدمات همه روزه بدون تعطیلی ۹ الی ۲۱

نشانه های افسردگی

آنچه در این مقاله می خوانید...

علائم و نشانه های افسردگی

همه ما در مواقع ای که با شرایط نا مناسبی از زندگی روبرو می شویم حال روحیمان نابسامان می شود و دچار پریشانی می شویم، اما این شرایط دائم نخواهد بود و پس از مدتی به شرایط قبل باز خواهیم گشت؛ افسردگی زمانی است که این حال بد دائم شود و بیشتر از 2 یا 3 هفته زمان ببرد در این صورت میتوان گفت که شخص دچار افسردگی است. گر میخواهید به صورت دقیق تر از نشانه های افسردگی اطلاع داشته باشید تا انتها این مقاله با ما باشید.

نشانه های افسردگی

برای تشخصی و درمان هر بیماری در ابتدا لازم است که شما با علائم آن آشنا باشید.

البته تشخیص افسردگی و بررسی نشانه های افسردگی شدید باید حتما توسط متخصص این حوزه انجام شود. از طریق نیک اندیشان شما می‌توانید با این متخصصان به صورت حضوری یا آنلاین در ارتباط باشید.

علائم و نشانه های افسردگی از شخصی به شخص دیگر متفاوت است، ولی برخی علائم و نشانه های افسردگی وجود دارند که بین تمام افراد مشترک هستند. مهم است به یاد داشته باشید که این علائم ممکن است بخشی از مشکلات طبیعی زندگی باشند. اما هرچه علائمی که دارید بیشتر و شدیدتر باشند و مدت طولانی‌تری نیز باقی بمانند، احتمال اینکه با افسردگی مواجه باشید، بیشتر است. علائم افسردگی شامل موارد زیر است:

  • داشتن احساس ناراحتی یا پوچی
  • اختلال در خواب و بیخوابی
  • پایین بودن انرژی در انجام کار ها
  • خستگی مفرط
  • تغییر در اشتها
  • مشکلات عدم تمرکز
  • کج خلقی، حساس شدن پیش از اندازه
  • احساس بی ارزشی و کم اهمیت بودن
  • بی میلی به انجام هر گونه فعالیت
  • عذاب وجدان برای کار های مربوط به گذشته
  • فکر به مرگ و خودکشی (از نشانه های افسردگی شدید)

چرا افسرده می شویم؟!

همه ممکن است در برخی از زمان ها در زندگیمان به افسردگی دچار شویم پس نمیتوان گفت افسردگی یک امر از پیش تعیین شده است اما برخی از دلایل زیر میتواند عامل آن باشد.

تغییر مواد شیمیایی موجود در مغز، ژنتیک، عوامل محیطی، شخصیت، رخ دادن اتفاق ناگواری مثل مرگ عزیزان و…

افسردگی

چگونه میتوان افسردگی را درمان کرد؟

افسردگی یکی از اختلالاتی است که به راحتی قابل درمان است تنها باید قبل از اینکه شدت یابد برای درمان اقدامی انجام دهید، درمان های افسردگی معمولا به دو روش دارویی و غیر دارویی انجام می شود.

همچنین شما میتوانید از روش درمانی نوروفیدبک برای درمان افسردگی خود استفاده نمایید.

روش های درمان افسردگی

مدت زمان دوره­‌های افسردگی چقدر است؟

طول درمان افسردگی، بسته به تشخیص مطرح و مدت افسردگی وعلائم همراه، موقعیت فرد حین مصرف دارو وبهنگام قطع دارو میتواند از شش ماه تا یکسال وگاه طولانی تر ادامه داشته باشد. شاید نزدیک به یک سال لازم باشد تا یک اختلال افسردگی بطور کامل بهبود یابد. البته این به آن معنا نیست که تا یکسال حال فرد بد است، بلکه از یک ماه پس از شروع درمان علائم بیمار رو به بهبودی می رود اما درمان بایستی تا تکمیل دوره ادامه یابد. بحز دارو درمان شناختی رفتاری نیز فرایند درمان را تسریع و از عود می کاهد.
امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.
5/5 - (1 امتیاز)