ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه ۹ الی ۲۱

ارائه خدمات همه روزه بدون تعطیلی ۹ الی ۲۱

مشاوره روانشناسی ازدواج موفق

آنچه در این مقاله می خوانید...

کارگاه روانشناسی ازدواج در تهران

اهمیت انتخاب درست یک کارگاه روانشناسی ازدواج و مشاور ازدواج دردهه‌های اخیر به شدت جدی شده‌ است. به خصوص در ازدواج‌های سنتی، افراد ترجیح می‌دهند دوران نامزدی خود را با مشاور و روانشناس خود شریک شوند که به آن‌‌ها در اداره یک زندگی مشترک بیشترین کمک را برساند.

ویژگی های یک کارگاه روانشناسی و یک مشاور خوب چیست ؟

مشاوره پیش از ازدواج، نه تنها تمام دانایی خود را می بایستی به یاد داشته باشند، بلکه با جدیدترین متدهای نحوه رویایی با افراد آماده ازدواج آشنا خواهند شد. یک مشاور پیش از ازدواج باید توانایی این را داشته باشد که تمامی راه‌کارها و اتفاقات پیش‌روی زوجین را به آن‌ها نشان دهد و راهنمایی‌های کاربردی پیش‌روی آن ها بگذارد.

قبل از انتخاب یک کارگاه روانشناسی ازدواج به چه نکاتی باید توجه کنیم ؟

کارگاه آموزشی روانشناسی ازدواج شما را با بسیاری از مشکلات در حال وقوع خانواده آشنا خواهد کرد بعضی از کارگاه ها جنبه ی پیشگیری دارند بعضی درمانی و آموزشی که یک پکیج خوب داشته باشد حتی ممکن است شما توسط استاد و دکتر روانشناس ارزیابی شوید که این نیز خود از ویژگی های مثبت یک کارگاه محسوب میشود .

در کارگاه ها ممکن است شما را گروه بندی کنند و کار تیمی انجام دهید که بتونید آزمون و خطا را در همین جلسات امتحان کنید و یا ممکن است تکالیفی را به شما بدهند و از شما بخواهند آن ها را انجام دهید، در کنار آموزش مهارت های لازم و تکالیف در راستای آموزش از کتاب های آموزشی هم استفاده می کنید.

کارگاه روانشناسی ازدواج

اهمیت کارگاه روانشناسی ازدواج در تهران چیست و چه کمکی به ما می کند؟

ازدواج از مهم‌ترین مراحل زندگی انسان است که نگرانی‌های بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. ازدواج موفق و یا ناموفق بر روی سلامت جسمانی و روان شناختی فرد تاثیر می‌گذارد. روانشناسی ازدواج از مباحثی است که قبل از ازدواج می‌تواند خیلی از مسائل را برای افراد مشخص سازد.

در این حوزه مباحثی مانند نقش عوامل مادی، فرهنگی، روانی و شخصیتی در تصمیم‌گیری برای ازدواج بررسی می‌شود. کسب مهارت‌های لازم برای ازدواج از مقولاتی است که طرفین باید نسبت به آن آگاه باشند. توجه بسیاری از روانشناسان، متخصصان بالینی و حتی پژوهشگران برروی کیفیت روابط زناشویی، رضایت زوجین و تأثیر آن در سلامت خانواده بوده است. آنچه که روانشناسی ازدواج قصد پرداختن به آن را دارد بررسی عوامل مؤثر بر ازدواج و عوامل ارتقاء دهنده شرایط کیفی آن است

کارگاه روانشناسی ایجاد رابطه موفق و سالم برای ازدواج پایدار

آنچه یک رابطه را بین زوجین پایدار می سازد، چیزی فراتر از عشق و محبت است. اگر چه صداقت و احترام دو عامل مهم در روابط عاطفی است اما دانشمندان عوامل دیگری را نیز در شادی زوج ها دخیل می دانند. در کارگاه روانشناسی ایجاد رابطه موفق و سالم برای ازدواج پایدار شما با معیارهایی که کمک می کند تا یک رابطه سالم داشته باشید آشنا خواهید شد.

ایجاد رابطه موفق

مطالب مرتبط:  چگونه خود را بشناسیم

کارگاه روانشناسی ایجاد رابطه موفق

وابستگی برخی خانم ها به همسر، یکی از مواردی است که موجب سردی روابط زوجین نسبت به یکدیگر می شود، بطوریکه زن بیش از حد متکی به شوهر خود بوده و حتی قادر به تصمیم گیری در کوچک ترین مسائل نیست. راز محبوبیت و جذابیت زوجین برای یکدیگر این است که هر یک به سهم خود در انجام کارهای مختلف زندگی و تصمیم گیری ها مشارکت داشته باشند و هرگز به دیگری وابستگی افراطی نداشته باشند.

ازدواج، کار، تعهد، عشق و لذت را به همراه دارد، اما برای یک زندگی شاد و موفق نیاز به احترام متقابل می ‌باشد. ازدواج تنها بر اساس عشق و احترام اتفاق نمی‌ افتد، بلکه زوجین باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند. روابط زناشویی موفق عاملی بسیار اثرگذار بر تمام جنبه های زندگی مشترک و رابطه موفق بین همسران به شمار می رود. برای داشتن روابط زناشویی موفق اصول و قواعد خاصی وجود دارد.

این اخبار چه خوب باشند و چه بد اولین کسی که این اخبار به او می دهند، همسرشان است. این کار، سطحی از اعتماد را که منحصر به رابطه ی زناشویی است به وجود می آورد. زندگی زناشویی رضایتمند و خوشنود رابطه ای کاملا مشترک است. هرچقدر هم غیرعاقلانه به نظر برسد زوج هایی که یکدیگر را دوست دارند، اخبار مربوط به بیماری یا ورشکستگی خود را با همسرشان در میان می گذارند.

سرفصل های کارگاه کارگاه روانشناسی ازدواج در تهران

سرفصل های کارگاه روانشناسی ازدواج شامل اهمیت ازدواج و آموزش های پیش از ازدواج، تصورات غلط درباره ازدواج، عوامل موثر در جذابیت، اشتباهات رایج در فرآیند آشنایی، عشق و ازدواج، ملاک های اشتباه در انتخاب همسر، علایم هشدار دهنده ازدواج، فرایند مشاوره پیش از ازدواج، عناصر اصلی مشاوره ازدواج، روش های اساسی مشاوره ازدواج، ساختار مشاوره پیش از ازدواج، روش های ارزیابی و از این دست موارد است.

نکته پایانی

بی شک ازدواج یکی از با مقدس‌ترین و ارزش‌ترین وقایع و فعالیت‌ها در زندگی اکثر بزرگسالان است که نه‌تنها مورد پذیرش و تایید اقوام و ملل مختلف در دنیا است بلکه از جانب تمامی ادیان الهی نیز مورد تاکید واقع شده است. ازدواج یک مرحله بسیار مهم زندگی و سنگ بنای تشکیل خانواده است که نه تنها برای زن و شوهر بلکه برای نسل‌های بعد نیز سرنوشت‌ساز است

آمار نشان می‌دهد که نرخ طلاق امروزه به‌مراتب بیش از گذشته است. در کشور ما آمارها نشان می‌دهند که از هر ۵ ازدواج یکی به طلاق منجر می‌شود که این می‌تواند زنگ خطری برای خانواده‌ها و مسئولین کشور باشد و ضرورت آموزش و مشاوره ازدواج را برجسته می سازد.

3.4/5 - (5 امتیاز)