ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه ۹ الی ۲۱

ارائه خدمات همه روزه بدون تعطیلی ۹ الی ۲۱

مشاوره قبل از ازدواج

آنچه در این مقاله می خوانید...

مشاوره قبل از ازدواج در تهران با متخصصین ازدواج

مشاوره قبل از ازدواج، پیشگیری بهتر از درمان است، ما برای پیشگیری از مشکلات احتمالی یا بیماری ها واکسن میزنیم و برای ازدواج که مهمترین تصمیم در زندگی هر فرد است نیز لازم است که از همین ابتدا حساب شده پیش بریم.

ازداواج پیوند دو فرد است که در دو شرایط و خانواده متفاوت بزرگ شده اند، پس باید از نظر معیارها و سلایق باهم همخوانی داشته باشند، این به این معنی نیست که کاملا یکی باشند اما باید در تضاد باهم نباشند تا زندگی مشترک خوبی را شروع کنیم.

در جلسات مشاوره پیش از ازدواج که توسط روانشناس صورت میگیرد موارد و موضوعات مختلفی که اهمیت زیادی دارند و طبق آمار و ارقام در زندگی های مشترکی که مشکل ساز بوده اند بررسی میشوند، از جمله این موارد: وضعیت مالی، ارتباطات، روحیات، باور ها و ارزش ها، روابط خانوادگی و… می باشند.

مشاوره پیش از ازدواج بریم؟

چرا باید به مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کنیم؟

زمان های گذشته که کاملا به صورت سنتی ازدواج میکردند شناخت و آگاهی نسبت به سبک زندگی و آسیب های احتمالی خیلی کم بود و از این بابت با چالش های زیادی مواجه بودند تا شناخت نسبت به یکدیگر پیدا کنند.

در مشاوره قبل از ازدواج و در کل مشاور خانواده مسیر را برای شما روشن خواهد کرد و لزوما تایید یا تکذیبی برای ازدواج وجود ندارد، در این جلسات مشاور روانشناس سعی میکند برای جلوگیری از موانع احتمالی پیش رو شما را آگاه کند.

یک نکته که شاید خیلی برای شما جالب باشد این است که توصیه میکنیم علاوه براینکه مشاوری که انتخاب میکنید از علم و تحصیلات روانشناسی یا علوم تربیتی برخوردار باشد، خود فرد نیز متاهل باشد.

چه زمانی به مشورت یک روانشناس برای ازدواج نیاز داریم؟

بسیاری از ارتباط ها با هدف ازدواج شکل میگیرند اما پس از زمان طولانی یا حتی پس از ازدواج زوجین متوجه اشکالات و عدم سازگاری میشوند که در این زمان قطعا هزینه های گزافی را متحمل میشوند.

بهترین زمان برای مراجعه به مشاور و متخصص ازدواج و زوج درمانگر زمانی است که شناخت نسبی از فرد مورد نظر را پیدا کرده این و به محض آشنایی و اینکه تصمیم به پیگیری و ادامه رابطه نیستید مشاوره پیشنهاد خوبی نیست.

اما نباید کار از کار بگذرد یعنی پس از زمان خیلی طولانی و یا نامزدی برای مشاوره زمان مناسبی نیست و بهتر است قبل از اینکه بخواهید بصورت رسمی و عمومی اقدام به این کار کنید تا از بررسی یک متخصص اطمینان بیشتری داشته باشید.

تست پیش از ازدواج

جلسات مشاوره قبل از ازداوج

در جلسات مشاوره که به دو صورت فردی و دو نفره برگزار میشود روانشناس با تحلیل و بررسی فاکتورها و دیدگاه های هر یک از زوجین که طبیعتا بعد از شناختی که مشاور با صحبت کردن در طی چند جلسه و نتایج تست های رواتنشناسی دو طرف بدست می آورد میتواند نظر و پیشنهاد خود را درمورد اینکه بتوانید زندگی مشترک بهتری داشته باشید را ارئه میکند.

این جلسات و تمامی خدمات مرکز مشاوره نیک اندیشان بصورت حضوری،تلفنی و آنلاین برگزار میشود.

تست روانشناسی پیش از ازدواج

تست های روانشناسی میتوانند دید بهتری نسبت به موضوعات و خصوصیات فرد مورد نظر شما بدهند.

اینکه آیا شما سازگار هستید یا نه؟

در چه مواردی هم نظر و هم فکر هستید؟

چقدر از سبک زندگی شریک زندگی آینده خود آگاه هستید؟

شریک زندگی من فردی درونگرا است یا برونگرا ؟

پاسخ این سوالات و سوالات دیگر به شناخت بیشتر شما از فرد مورد نظرتان را بیشتر خواهد کرد و با تست های استاندارد و مختص پیش از ازدواج با مشورت و راهکار های عملی وارد زندگی مشترک بهتری می شوید و احتمال اینکه در زندگی خود به مشکل برخورد کنید یا طلاق بگیرید کمتر خواهد شد.

تحقیقات گسترده ای که روی هزاران زوج انجام شده، این نتیجه را داشته که یکی فاکتور های تاثیر گذار در موفقیت رابطه، کیفیت دوستی بین دو نفر است و این دوستی وقتی ایجاد می شود که شناخت کافی از یکدیگر داشته باشند.

 

4.6/5 - (16 امتیاز)