ارائه خدمات شنبه تا پنج شنبه ۹ الی ۲۱

ارائه خدمات همه روزه بدون تعطیلی ۹ الی ۲۱

دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل

آنچه در این مقاله می خوانید...

شرکت در دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل

تحلیل رفتار متقابل در مقایسه با سایر نظریه های پیچیده و مبهم روانشناسی، با بیانی ساده و جامع، شخصیت انسان ها را در قالب مدلی کاربردی و علمی ارائه می دهد که هرکسی می تواند آن را یاد بگیرد و با به کار بردن آن در زندگی خود رفتارها، احساسات، شخصیت دیگران و شکل ارتباطش با دیگران را تحلیل کند. با شرکت در دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل می توان در هر شرایط تصمیمی بالغانه اتخاذ کرد که در بردارنده بیشترین منافع و حال خوب برای خود و اطرافیان خود باشد.

تحليل رفتار متقابل چیست؟

تعریف های زیادی از تحليل رفتار متقابل وجود دارد که اگر بخواهیم آن را به صورت خلاصه بیان کنیم این گونه تعریف می شود که: هر گاه دو انسان در مقابل یکدیگر قرار می گیرند و بین آنها رابطه ای در جریان است، بنا به میزان صمیمیت و سطح رابطه، هر یک از افراد در وضعیتی قرار میگیرد که حالت او را در آن لحظه بیان می کند. در سال 1950 دکتر اریک برن بر اساس نظریه فروید تحلیل رفتار متقابل را به دنیا معرفی کرد.

تحلیل رفتار متقابل چه نقشی در زندگی ما دارد ؟

انسان‌ها همواره در تلاش هستند که روابط خود را به سمت مثبت و سازنده سوق دهند. با کمک تئوری تحلیل رفتار متقابل و تکنیک‌های آن (دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل) می‌توانیم کیفیت روابط اجتماعی و بین فردی خود را بهبود بخشیم و در بخش‌های مختلف زندگی نتیجه‌های مطلوبی را به وجود آوریم. بخش زیادی از زمان ما در زندگی صرف ارتباطات می‌شود. این ارتباطات شامل بخش‌های مختلفی مانند بخش عاطفی، تحصیلی، شغلی و به طور کلی انواع ارتباطات اجتماعی می شود.

هدف از تحلیل رفتار متقابل چیست ؟

در زندگی بسیار پیش می‌آید که اهداف مشخصی داریم و راه رسیدن به این اهداف را نیز می‌دانیم اما با این حال نمی‌توانیم به نتایج مطلوب خود دست پیدا کنیم. دلیل این امر آن است که حالت شخصیتی کودک، که گاه از آن با عنوان «کودک درون» یاد می‌شود، سرچشمه انرژی و انگیزه‌ای است که برای رسیدن به اهداف خود نیاز داریم. هدف تکنیک تحلیل رفتار متقابل این است که به فرد کمک کند تا خودش را بهتر بشناسد و ظرفیت‌های خود را از طریق توسعه‌ی بخش بالغ شخصیتش بهبود بدهد.

هنگامی که در دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل بیاموزیم چگونه می‌توانیم برای کودک خود حال و احوال خوبی ایجاد کنیم، او نیز ما را در رسیدن به اهداف‌مان یاری خواهد کرد. با استفاده از تکنیک‌های تحلیل رفتار می‌توانیم کودک خود را بشناسیم و در راه برقراری ارتباط با آن گام برداریم.

«من خوبم، تو خوبی» معروف‌ترین عبارتی است که هدف تحلیل رفتار متقابل را نشان می‌دهد: «هدف تحلیل رفتار متقابل این است که جایگاهی به وجود بیاید تا ارزش تک تک انسان‌ها را بشناسد. تحلیل رفتار متقابل انسان‌ها را اساساً خوب، قابل تغییر و رشد و رفتار سالم به حساب می‌آورد.»

سرفصل‌های دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل

دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل شامل سر فصل های زیر می باشد:

Introduction to transactional analysis and philosophical approach:

این سرفصل شامل معرفی نظریه تحلیل رفتار متقابل، آشنایی کلی با نظریات اساسی آن و چگونگی روند شکل گیری آن تا به امروز می‌­باشد.

Personality structures and Ego states:

الگوی ساختارشناسی شخصیتی اساسی‌ترین نظریه تحلیل رفتار متقابل می‌ باشد.در این سرفصل می‌ آموزیم ساختار شخصیت مجموعه‌ ای از رفتارها، افکار و احساس ‌های مربوط به هم است که به وسیله آن، بخشی از شخصیت، خود را در یک زمان به ‌خصوص نمایان می سازد.

Structural and functional analysis of Ego states:

پس از آشنایی با الگوی ساختارشناسی شخصیتی با کاربرد، نحوه کارکرد آن را در روابط بین فردی، محیط های زندگی اعم از محیط خانوادگی، شغلی و … و همچنین نمودهای آن در شخصیت خود آشنا می شوید.

Body language short course:

یادگیری تمرین ارتباطات غیر کلامی می‌ تواند هر یک از برخوردهای شما با دیگران را به تجربه‌ای به یاد ماندنی تبدیل کند. آشنایی با زبان بدن به شما آگاهی بیشتر در زمینه ارتباط با هم‌نوعانتان را می‌دهد؛ تا به درک عمیق‌تری از خود و در نتیجه دیگران دست پیدا کنید.

Strokes and basic need:

در این سرفصل از دوره آنلاین تحلیل رفتار متقابل شما با مفهوم نوازش به عنوان یک نیاز اولیه انسانی آشنا می ‌شوید. یک تبسم، یک تعریف و تمجید یا حتی یک اخم و ترشرویی نشان می‌دهد حضور ما در نگاه دیگران درک شده است.

Time structuring:

این روش‌ها با عنوان سازمان‌دهی زمان در دوره آموزشی مطرح می‌شود. انسان ‌ها به هر شکل دو نفری یا گروهی که در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ می‌ توانند به روش‌های متفاوت این اوقات را کنار هم سپری کنند که شناسایی آن از ضروریات داشتن ارتباطی سالم در هر حوزه‌ای است.

Games people play:

این تبادلات مشخص با ظاهری قابل قبول و غالبا تکراری است. مبحث بازی های روانی از مباحث کاربردی تحلیل رفتار متقابل است که دانش حاصل از آن در تمامی زمینه ‌های زندگی برای شما کارآمد می ‌باشد. بازی ها رشته ای تبادل مکمل میان افراد با اهداف نهفته و ناخودآگاه هستند که تا حصول به نتیجه پیش بینی شده و کاملا مشخص پیش می روند.

Injunctions and Drego scale assessment:

دسته‌ ای از پیام‌ های غیر کلامی منتقل شده به شما در دوران کودکی موجب به تاثیرات و تغییراتی در شکل گیری ساختار شخصیت افراد می‌ شود که آثار آن در نظام رفتاری بزرگسالان کاملا مشهود و مشخص است. از این رو آشنایی با چنین پیام هایی و آگاهی از آنان مسیر رشد فردی و میان فردی را هموارتر می سازد.

5/5 - (1 امتیاز)